Uczniowie z klas 3, 4, 5, 6 i 8 naszej szkoły wzięli udział w Turnieju Tabliczki Mnożenia w ramach corocznego Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia.
Nie od dzisiaj wiadomo, że tabliczka jest niezbędna do obliczeń matematycznych, bez niej trudno funkcjonować w świecie. My postanowiliśmy podkreślić jej rangę przez wspólną zabawę. Rozgrywki odbyły się pod hasłem: ,,Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają.”
W ramach turnieju :
- powołaliśmy komisje egzaminacyjne, w których skład wchodzili uczniowie z klas 3, 4, 5 i 7,
- przeprowadziliśmy zawody na poziomie klas, w których komisje wyłoniły i nagrodziły ,, odznaką eksperta” uczniów z bezbłędnym wynikiem krótkiego testu na mnożenie:
klasa 3a: 11 ekspertów/ na 17 obecnych
klasa 3b: 9 ekspertów/ na 17 obecnych
klasa 4a: 13 ekspertów/ na 15 obecnych
klasa 4b: 5 ekspertów/ na 15 obecnych
klasa 5a: 12 ekspertów/ na 18 obecnych
klasa 5b: 11 ekspertów/ na 18 obecnych
klasa 6a: 6 ekspertów/ na 12 obecnych
klasa 6b: 11 ekspertów/ na 14 obecnych
klasa 8a: 7 ekspertów/ na 15 obecnych
- wykonaliśmy banery z zabawnymi hasłami tematycznymi i ozdobiliśmy sale lekcyjne:
,, Czy w powiecie, czy w gminie tabliczka mnożenia Cię nie ominie”
,,Tabliczka mnożenia jest do nauczenia”
,,Tabliczka mnożenia jest na pokolenia”
,,Tabliczka mnożenia to klucz do myślenia”
,,Tabliczka mnożenia świat na dobre zmienia”
,,Tabliczka mnożenia przeciwieństwem dzielenia”
,,Z tabliczką mnożenia spełniaj marzenia”
- tego dnia przyszliśmy do szkoły w wykonanych własnoręcznie koszulkach z grafiką tabliczkową:
klasa 3a: 6 grafik/ na 17 obecnych
klasa 3b: 17 grafik/na 17 obecnych
klasa 4a: 14 grafik/na 15 obecnych
klasa 4b: 2 grafiki/na 15 obecnych
klasa 5a: 12 grafik/ na 18 obecnych
klasa 5b: 4 grafiki/ na 18 obecnych
klasa 6a: 4 grafiki na 12 obecnych
klasa 6b: 0 grafik/ na 14 obecnych
klasa 8a: 0 grafik/ na 15 obecnych
- zapisaliśmy poszczególne wyniki klas i wyłoniliśmy zwycięzców na ,,klasę ekspercką w tabliczce mnożenia”:
I miejsce zajęła klasa 4a
II miejsce zajęła klasa 3b
III miejsce zajęła klasa 5a
W trakcie przerw można było spróbować ponownie zostać ekspertem na specjalnie do tego celu przygotowanych słodkich stanowiskach na korytarzu szkoły.
Uczennice klasy 5a odpytywały również spotykanych pracowników szkoły, nie wiemy z jakim wynikiem, przypuszczamy, że niewstydliwym:).
Gratulujemy zwycięzcom, czyli wszystkim, którzy wzięli udział w zabawie, bo tego dnia nie zanotowano przegranych.
Nauczyciele matematyki klas 3- 8
„(…) kto inny ma laur i nadzieję,
Ja – jeden zaszczyt: być człekiem."
05-077 Warszawa
Szkolna 11