Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka szkolna klas IV-VII do Niemiec i Austrii

Pod opieką Pani Anny Bartoszyńskiej, Anny Smoderek, Karoliny Jesion oraz Pana Pawła Gawędy klasy IV-VII w dniach 06-10.06 wzięły udział w wycieczce do kraju związkowego Bawaria (Niemcy) oraz kraju związkowego Tyrol (Austria).

Naszym pierwszym przystankiem była stolica Bawarii – Monachium. Jako pierwszy - Park Olimpijski – wielki zielony kompleks, wybudowany z okazji Igrzysk Olimpijskich w 1972. Lekko zmieniając plan wycieczki, dodaliśmy wejście na mierzącą aż 291 m. wysokości Olympiaturm (Wieża Olimpijska). Oprócz spaceru odwiedziliśmy BMW Welt, gdzie zobaczyliśmy połączone centrum wystawowego z ekspozycją pojazdów BMW, słynnego bawarskiego producenta motocykli i samochodów.  W czasie spaceru z miejscowym przewodnikiem zobaczyliśmy najważniejsze punkty miasta, jak Marienplatz (Plac Mariacki) i sąsiadujące z nim budynki Starego Ratusza i neogotyckiego Nowego Ratusza oraz gotycką monumentalną Frauenkirche (Katedra Najświętszej Maryji Panny). Ponadto odwiedziliśmy najstarszą monachijską świątynię, czyli Kościół św. Piotra i Stary Dwór oraz kompleks średniowiecznych budowli, będących pozostałością pierwszej rezydencji książąt Bawarii. Niestety w związku z meczem Niemcy-Anglia, mogliśmy zobaczyć stadion Allianz Arena tylko z zewnątrz.

Po całodniowym zwiedzaniu i obiedzie w Monachium, pojechaliśmy do naszego hotelu, który znajdował się u stóp najwyższego szczyty Alp po niemieckiej stronie -Zugspitze w miejscowości Biberwier w kraju związkowym Tyrol w Austrii.

Następnego dnia zobaczyliśmy słynne bawarskie zamki. Pojechaliśmy do miejscowości Füssen, aby zobaczyć bajkowy zamek króla Ludwika II Wittelsbacha, bajkowego króla, zamek Neuschwanstein. Zamek ten, był inspiracją dla znanego przez wszystkich Walta Disneya do stworzenia zamku Śpiącej Królewny. Dalej zobaczyliśmy położony obok zamek Hohenschwangau, który był letnią rezydencją króla Maksymiliana II. Dalej spacerowaliśmy po mieście „romantycznym szlakiem” (Romantische Straße) w skład, którego wchodzi kilkadziesiąt najpiękniejszych miast i miasteczek południa Niemiec. Zobaczyliśmy również klasztor św. Manga oraz średniowieczny Wysoki Zamek.

Ostatniego dnia, przed wjazdem do Niemiec, zatrzymaliśmy się nad malowniczym jeziorem Plansee, Tyrol, Austria, a następnie pojechaliśmy do miejscowości Garmisch-Parkenkirchen (Bawaria, Niemcy), gdzie spacerowaliśmy pośród urokliwych uliczek i przepięknie zdobionych budynków w bawarskim stylu. Zobaczyliśmy również słynny kompleks skoczni narciarskich Große Olympiaschanze, na którym co roku 1 stycznia rozgrywane są słynne noworoczne zawody Turnieju Czterech Skoczni. W drugiej części dnia pojechaliśmy do miejscowości Prien, gdzie odbyliśmy krótki rejs statkiem po jeziorze Chiemsee, malowniczo położonym u podnóża Alp Salzburskich. Jezioro te, nazywane jest czasami „bawarskim morzem”, gdyż jest największym naturalnym jeziorem tej części Niemiec. Celem rejsu była największa wyspa na tym zbiorniku wodnym, Herreninsel, czyli Wyspa Mężczyzn. Na samym środku wyspy znajduje się piękny Pałac Herrenchiemsee. Twórcy pałacu wzorowali się na podparyskim Wersalu, w końcu znaleźliśmy tam bogato zdobione wnętrza pałacowe, ogrody w stylu francuskim i Wielki Kanał, optycznie łączący bryłkę pałacu z brzegiem wyspy.

Po zwiedzaniu Prien pojechaliśmy na obiad, a następnie wróciliśmy do Polski, gdzie pod szkołą czekali stęsknieni rodzice.

Wyjazd za granicę podobała się wszystkim uczestnikom. Mamy nadzieję, że dzięki tej wycieczce nasza młodzież bardziej zainteresuje się nauką języka niemieckiego oraz kulturą krajów niemieckiego obszaru językowego.

Data dodania: 2022-06-27 11:08:48
Data edycji: 2022-06-27 11:15:39
Ilość wyświetleń: 602

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

„(…) kto inny ma laur i nadzieję,
Ja – jeden zaszczyt: być człekiem."

Cyprian Kamil Norwid
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej